Předtím, než si vůbec založíte účet, a předtím, než se postavíte před kameru, byste si měli projít menším brainstormingem a ujasnit si pár základních věcí.
O čem bude váš YouTube kanál?
První věcí, kterou je dobré si promyslet, je předmět vašeho kanálu. Čím se v něm budete zabývat, o čem budou vaše videa?
Určitě se můžete do YouTube pustit i bez toho a točit klipy víceméně o čemkoliv, ale nejste-li již provařenou celebritou, bude pro vás hodně těžké to prodat a dostat se k divákům.
Naopak, uvidí-li uživatelé YouTube, že váš kanál je zaměřený na něco konkrétního, na něco, co je zajímá, pak máte velkou šanci si je tím získat. Co by tím předmětem mělo být? Ideálně něco, co vás baví. Protože pokud vás to nebaví (a pouštíte se do toho třeba jen pro peníze), bude pro vás YouTube jedno velké trápení a brzo nevyhnutelně vyhoříte.
V daném předmětu ani nemusíte být experti (ač na škodu to samozřejmě není). Stačí, že pro něj máte dostatečnou vášeň. Baví vás čtení knih? Můžete je rozebírat, recenzovat a doporučovat svým divákům. Vaříte často nějaké zvláštnosti a speciality? Pak to určitě zvládnete i před kamerou s nějakým tím komentářem. Malujete a tvoříte? Vsaďte se, že spousta lidí by se od vás s radostí učila.
Možnosti jsou nekonečné. Až budete mít něco vybraného, zkuste si projít YouTube a zapátrat po nějakých již existujících kanálech na dané téma. Soustřeďte se na to, jak jej pojaly a jak by se to dalo dělat lépe, respektive jinak. Nesnažte se někoho kopírovat. Zkuste tomu vnuknout svůj vlastní nádech a udělat to po svém.
Ve videích ostatních tvůrců věnujte pozornost střihu videa, zvukovým efektům, hudbě, vizuálům - prostě všemu. A nakonec zabrouzdejte do sekce komentářů a zjistěte, co se z toho divákům líbilo, co naopak ne a co jim tam chybělo. Projděte si takto pár desítek videí a budete mít docela dobrý přehled o tom, čemu se ve své tvorbě vyvarovat a budete se mít od čeho odpíchnout. Nejtěžší je totiž začínat s kompletně čistým štítem.
Nejdůležitější je, aby vaše tvorba divákům poskytovala nějakou přidanou hodnotu. Buď by vaše videa měla být pro sledující užitečná, nebo by je měla bavit, ideálně od každého trochu.