Ultrazvuk
Naprostá většina parkovacích senzorů funguje na principu ultrazvuku. Jedná se o zvukové vlny tak vysoké frekvence, že je lidské ucho není schopné zaznamenat. Senzor tyto zvukové vlny vysílá a měří, za jak dlouhou dobu se vrátí. Podobným způsobem se pomocí echolokace v prostoru orientují netopýři.
Vysílač a přijímač dříve fungoval samostatně, dnešní technologie je však dokázala spojit do jednoho komplexního senzoru. Jeho použití indikují charakteristická kolečka o průměru cca 14 mm v zadním, někdy i předním nárazníku. Právě toto narušení estetické celistvosti patří mezi nevýhody tohoto systému. Řešením může být jeho umístění do držáku SPZ.
Senzor vysílá signál o frekvenci 48, 58 nebo 68 kHz. S vyšší frekvencí lze totiž přesněji měřit vzdálenost a snižuje se tím možnost falešného poplachu o např. nízký obrubník. Z vracejícího se signálu je vypočtena vzdálenost k nejbližší překážce a tato informace je nejčastěji formou akustického signálu, který může být doplněn i grafickým znázorněním, předána řidiči.
První zařízení na tomto ultrazvukovém principu se objevila v sedmdesátých letech. Původně byla tato technologie vyvinuta jako pomůcka pro slepce. Na počátku 21. století došlo k rychlému rozšíření v automobilovém průmyslu a za první klasický vůz, který byl senzory standardně vybaven, je považována Toyota Prius z roku 2003.
Elektromagnetická
Nespornou výhodou této technologie je snadná a šetrná montáž, kde odpadá nutnost vrtání do nárazníku. Namísto jednotlivých senzorů je po celém obvodu vnitřní strany nárazníku přilepena anténa.
Při správné montáži je tato technologie prakticky bezporuchová. Důležitým faktorem zůstává, že funguje na dynamickém principu. V praxi tak dokáže detekovat pouze pohybující se předměty, automaticky tak ignoruje tažné zařízení nebo připojený vozík. Řidiči předává informace stejně jako systémy na principu ultrazvuku, ovšem pouze v okamžiku, kdy je vozidlo v pohybu.
Kamera
Parkovací senzory ve spojení s kamerou poskytují 100% kontrolu a dokonalý přehled toho, co se odehrává za vozidlem. Na dodávaném displeji vidíte nejen obraz z kamery, ale i vodící pruhy nebo přesnou zbývající vzdálenost.
Kamera je zpravidla kombinována s čidly a tak kromě vizuální kontroly umí zmenšující se vzdálenost nahlásit i akusticky charakteristickým pípáním. Nevýhodou zůstává náročnější montáž.