U některých prodejců si můžete peněženky nažhavit hned po Štědrém dnu, kdy startuje první vlna povánočních výprodejů. E-shopy často spouštějí své slevové akce již 25. prosince, jiné až o den nebo dva později, přičemž akce prodejci většinou protahují až do ledna. Kamenné obchody spouštějí výprodej až po svém opětovném otevření po svátcích, kvůli čemuž nelze přibližný termín zahájení slev určit. Také je důležité zmínit, že hitem posledních let je zlevnit zboží i těsně před Vánoci. V kombinaci s garancí doručení do Vánoc jde o zajímavý prodejní krok.
Na pravé novoroční výprodeje je nutné počkat až na začátek ledna. V některých obchodech se setkáte s tím, že čím déle vydržíte, tím více můžete ušetřit. Raději na to však nespoléhejte a nečekejte s koupí příliš dlouho, neboť by se vámi vysněné zboží mohlo rychle vyprodat. Všeobecně doporučujeme chopit šanci za pačesy a s nákupem za velmi výhodnou cenu neotálet, neboť na začátku výprodejů jsou slevy většinou nejvyšší, kdežto na konci se doprodávají zejména zbytky skladových zásob. Na druhou stranu můžete mít právě v závěru novoročních výprodejů štěstí, neboť se akce (ve snaze prodat ještě co nejvíc) stupňují a produkty se častokrát dávají do tzv. bundlů – a to formou balíčků 1+1 zdarma, 2+1 zdarma atd., případně se na druhý či třetí zakoupený kus dá uplatnit několikaprocentní sleva.
Ačkoli povánoční výprodej trvá zhruba do poloviny ledna, mnozí prodejci své akční cenové nabídky ukončují až po vyprodání skladových zásob.
A na co se vyplatí dávat kačky stranou? Mezi zákazníky vedesezónní zboží a oblečení. Oblíbené jsou i hodinky, parfémy, kosmetika a jako každý rok, i elektronika.
Proč jsou slevy po Vánocích tak oblíbené?
Důvod je velmi jednoduchý – prodejci chtějí patřičně využít toho, že mnoho obdarovaných najde pod vánočním stromečkem obálku s penězi nebo dárkový poukaz na nákup zboží. Po listopadovém slevovém svátku Black Friday je to jedinečná možnost, jak mohou prodejci výrazně navýšit své tržby a zákazníci zase pořídit zboží za nižší ceny.